Poslovna ideja je vredna …

poslovna ideja

Imaš poslovno idejo? Super. Vendar je to šele začetek. Še več – to dostikrat niti začetek ni. Pravijo, da je poslovna ideja vredna … Nič, če iz nje nekaj ne narediš. Ko kdo vpraša ‘koliko je vredna moja poslovna ideja’, je odgovor izkušenega podjetnika – nič. Ideja ni vredna nič.

Kar je vredno, je tisto, kar se lahko iz nje razvije. Saj vemo, da ste že stokrat slišali to … Pa vendar se vsak dan najde kdo, ki bi rad predstavil svojo poslovno idejo in jo prodal potencialnemu investitorju.

Kaj je torej prvi smiseln korak, kaj storiti, če res verjameš, da imaš dobro poslovno idejo? Testiraj jo. Morda je ideja odlična le tebi, morda še tvoji mami in najboljšim prijateljem. A le trg na koncu pove ali je res dobra v tem času in tem prostoru. Skoraj vsako reč se lahko vnaprej testira, preden sploh imaš narejen izdelek ali dodelano storitev.

Vsak investitor ali potencialni poslovni partner, ki ima za seboj že dosti poslovnih izkušenj, te bo vprašal po ekipi. Kdo bo to naredil, kdo bo član tega podjetja. ‘Sem samo jaz’ je zelo slab odgovor. Ni se še našel človek na tem svetu, ki bi lahko sam obvladoval najpomembnejša področja vsakega podjetja. Ta tri področja so – nekdo mora biti dober v razvoju izdelka (ali storitve), torej nek razvijalec. Drugi je prodajalec, torej nekdo, ki zna stopiti med ljudi in to prodati (tudi če prodajaš preko spleta). Potem pa rabiš nekoga, ki bo znal voditi podjetje. To so področja financ, računovodstva, prava, vodenje celotne ekipe, administracije … Tudi če v začetku sam vse to delaš, dolgo ne bo šlo. Zato že v začetku, ko obstaja zgolj poslovna ideja, razmišljaj, koga bi lahko imel v ekipi. Lahko je to tvoj poslovni partner, lahko so to zaposleni, lahko so le izvajalci, lahko so najprej le prijatelji, s katerimi se dogovoriš, kako boste v primeru uspeha tega izdelka razdelili lastništvo podjetja.

Lahko pa je to tudi kakšen podjetniški pospeševalnik, ki ti oddela določena področja. Le en tak primer: Katapult iz Trbovelj lahko namesto tebe opravlja računovodstvo, pakiranje in pošiljanje tvojih izdelkov, ti pripravi vse pogodbe in nasploh pravne stvari, administracijo, Katapult METAL ti dela izdelke na njihovih strojih (imajo res veliko strojev, na katerih lahko sam ali ti pa oni delajo tvoje izdelke – ne rabiš že v začetku postavljati lastne proizvodnje linije) …

Tako bo sčasoma tvoja poslovna ideja dobivala vrednost, vsebino, praktično obliko …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja