Korita Mostnice in dolina Voje v Bohinju

Korita Mostnice so čudovita naravna znamenitost v Bohinju, ki na enem mestu ponuja veliko naravnih lepot, skupaj z dolino Voje pa so odlična ideja za izlet. Kljub temu, da so korita Mostnice med najlepšimi naravnimi znamenitostmi v Bohinju, jih še vedno veliko ljudi ne pozna. S Tomažem sva jih oba obiskala prvič, in moram priznati, da sva bila oba zelo navdušena.

Korita Mostnice se nahajajo približno slab kilometer od Bohinjskega jezera. Do vstopne točke pridemo skozi vas Stara Fužina, kjer je kmalu za vasjo urejeno parkirišče. Potrebno je plačati 1,5 eura na uro. Na desni strani parkirišča nas table vodijo na dobro označeno pot za Korita Mostnice. Po lepi, ravni gozdni potki, po nekaj minut hoje, pridemo do prve znamenitosti korit – Hudičev most. Hudičev most je kamniti most s katerega je prvič mogoče videti ozka in globoka korita.

Pot nadaljujemo na levi strani mostu, po približno 150 metrih pridemo do točke, kjer se plača vstopnina. Vstopnina je 3 eure po osebi, kar se meni zdi ugodno, glede na to kaj vse nudijo korita Mostnice. Pri vstopni točki lahko vzamete zloženko, kjer je lepo opisana celotna pot, in vse znamenitosti, ki jih lahko vidite.

Nama je prijazen gospod razložil, da lahko izbereva krajšo krožno pot, ki vodi mimo najbolj zanimivih erozijskih loncev in kamnitega slončka, po eni strani Mostnice tja in po drugi nazaj. Ta pot je dolga približno en kilometer v eno smer. Druga možnost pa je, da greste še naprej, po celotni dolini Voje, do samega začetka doline, kjer se nahaja slap Mostnice. Ta pot je dolga dobrih 5 kilometrov, za njo pa boste porabili približno uro in pol počasne hoje (s postanki za fotografiranje in snemanje) v eno smer. Seveda sva se midva s Tomažem odločila, da raziščeva celotno pot, in greva vse do slapa Mostnice.

Najino celotno pot si lahko pogledate v spodnjem videoposnetku.

Če vam je bil videoposnetek všeč, predlagam, da kliknete https://www.youtube.com/user/tomazgorec/videos in se naročite na Tomaž Youtube kanal. Tam najdete veliko zanimivih videoposnetkov z različnih lepih krajev.

Pot se nadaljuje skozi gozd, pogled na Mostnico pa postaja vedno bolj zanimiv. Korita so na nekaterih delih res neverjetna za videti, saj so čisto ozka, in tudi do 20 metrov globoka. Kmalu pridemo tudi do najbolj zanimive tvorbe Mostnice, erozijskih loncev, ki izgledajo kot nekakšni mini naravni bazenčki. Na tem delu je dostop do reke mogoč, in pravi užitek je posedeti na skalah ob “bazenčkih” in se nastavljati soncu. Vmes se najdejo tudi peščene “plažice”, kjer boste lahko uživali z manjšimi otroci. Pravi užitek ob koritih je seveda poleti, ko je največja vročina, saj nas bo hladna Mostnica prijetno osvežila. Le malo naprej od prvih naravnih bazenov pa je mogoče videti verjetno največjo znamenitost korit Mostnice, to je kamniti slonček, oz. slon, ki s svojim rilcem pije vodo. To je tudi znamenitost, zaradi katere sem sama prvič slišala za korita, saj sem videla fotografije slončka na družbenih omrežjih. Pri slončku sva se s Tomažem zadržala največ časa, saj je resnično zelo fotogeničen.

Pot sva nadaljevala naprej po gozdu, in kmalu sva prišla k Češenjskem mostu, kjer nas pot pelje na drugo stran Mostnice. Na tej točki se lahko po nasprotnem bregu vrnemo nazaj na izhodišče, lahko pa nadaljujemo naprej. Čaka nas še nekaj sto metrov poti po gozdu, nato pa kmalu pred nami zagledamo Planinsko kočo na Vojah. To je izredno lepa, velika, planinska koča, kjer lahko kaj dobrega pojeste ali popijete.

Od tu naprej se pred nami odpre čudovita planina Voje, nad katero boste zagotovo navdušeni. Po kolovozni poti boste uživali v miru, tišini in neokrnjeni naravi vse naokoli. Naj omenim, da je pot vseskozi ravna in nezahtevna, in tako predstavlja res prijeten sprehod za vse generacije. Če se boste v Korita Mostnice odpravili za cel dan, oz. če s časom ne boste omejeni, potem bo postanek nekje na travnikih planine Voje pika na i celotnemu izletu.

Čez približno kilometer zopet pridete do razcepa pri Beraškem mostu, kjer greste lahko po desni ali levi strani, saj vas krožna pot pripelje do slapa Mostnice. Midva s Tomažem sva se odločila, da izbereva pot desno, ki zopet pelje čez čudovite travnike, na katerih je veliko majhnih planinskih hišic, ki so prava paša za oči. Po kakšnem kilometru hoje, že počasi vidimo, da se bližamo koncu doline, saj nam pred nami pogled zastirajo visoki hribi. Preden se pot začne rahlo vzpenjati navzgor proti slapu, je na desni strani  Okrepčevalnica Slap Voje, kjer je prav tako mogoče v lepem ambientu kaj pojesti in popiti.

Zadnjih sto metrov poti v hrib nas pripelje do končne oz. začetne točke doline, do slapa Mostnice. To je 21 metrov visok slap, pod katerim se nahaja še manjši slap Konjski rep. Na tej točki sva posnela še nekaj fotografij, in se odpravila nazaj, saj se je sonce že skrilo za hribe, in je postalo že kar hladno. V takih primerih, tudi v poletnih dneh, jopica ne bo odveč.

Slap Mostnice

Pot sva nadaljevala po isti strani, le zadnji del, pri Češenjskem mostu, sva si korita Mostnice ogledala še iz druge strani.

Jaz osebno sem bila nad izletom navdušena in zelo pozitivno presenečena. Presenečena pa predvsem zato, ker sem šele pred kakšnim letom dni, izvedela za korita Mostnice v Bohinju, kljub temu, da sem Bohinj obiskala že velikokrat. In v primerjavi s kakšno drugo naravno znamenitostjo podobne narave, ki je veliko bolj znana in obiskana, so meni Korita Mostnice veliko lepša, in hkrati ponujajo možnost za celodneven izlet, saj se boste, posebno v poletnih dneh, v njih lahko zadržali kar precej časa.

Korita Mostnice in 5 kilometrov dolga dolina Voje, sta tako odlična ideja za izlet, tudi za družine z manjšimi otroci, saj je pot vseskozi varna in položna. Prav tako, pa boste izlet v korita lahko izkoristili z obiskom Bohinjskega jezera ali pa okoliških planin, kot je planina Vogar, planina Blato ali pa planina Zajamniki, kamor imava namen v kratkem iti tudi midva s Tomažem.

Ali je za vstop v Korita Mostnice potrebno plačati vstopnino?

V poletnih mesecih je za vstop v korita potrebno plačati vstopnino 3 eur na osebo, parkirišče pa je 1,5 eur na uro.

Koliko časa potrebujemo za ogled korit?

Če želimo pogledati celotna korita in dolino Voje, bomo potrebovali dobre tri ure. Pot je dolga cca. 5 kilometrov v eno smer.

Ali je obisk korit Mostnice primeren tudi za manjše otroke?

Korita Mostnice so primerna tudi za družine z manjšimi otroci, saj je pot nezahtevna.

V katerem letnem času je obisk korit najbolj primeren?

Obisk korit Mostnice je najbolj primeren v poletnih mesecih, ko se bomo ob prijetno hladni vodi lahko osvežili. Obisk v zimskem času pa ima tudi svoj čar.