Nimate motivacije za rekreacijo? Kupite si električno kolo!

Prejšnji teden sem prvič v življenju preizkusil električno kolo, priljubljeno urbano legendo, o kateri zadnje čase govorijo vsi. Preden sem prvič sedel na električno kolo, sem bil prepričan, da je to neka nepotrebna razvada, ki pritegne predvsem tiste, ki so bolj leni za kolesarjenje. 

Svojo pot z električnem kolesom sem začel v Slovenj Gradcu. Moj cilj je bil, da obiščem in tudi raziščem Kope. 

Od Slovenj Gradca do Kop vodi 15 kilometrska asfaltirana cesta. Zadnjih 10 kilometrov se cesta vzpenja zelo strmo v hrib in je za povprečnega kolesarja z navadnim kolesom precej zahteven podvig. Popolnoma drugače pa je, če se na Kope odpravimo z električnim kolesom, saj je vzpon na hrib kar na enkrat veliko enostavnejši. Do Kop sem prišel z lahkoto in s polno zalogo energije. Med vožnjo niti enkrat nisem začutil, da bi se me polaščala utrujenost. Pa še 469 kalorij sem izgubil! No, vsaj tako je kazalo na ekranu električnega kolesa. 

Za pot iz Slovenj Gradca do Kop sem potreboval 48 minut, kar je zelo malo, glede na to, da bi za isto pot po izračunih Googla potreboval 24 minut.

Na Kope sem se odpravil predvsem zato, da raziščem okolico in uživam v naravnih danostih. Najprej sem se kar po stezi, kjer je bila včasih vlečnica, odpravil do nekega vrha z energetskimi točkami in zelo velikim lesenim stolom, za katerega pa nisem ugotovil, kako se imenuje, niti tega čemu je namenjen. 

Tisti, ki ste že bili na Kopah, verjetno veste, kako je na določenih predelih strmo, predvsem tam, kjer se je včasih nahajala vlečnica. Tako strmino, da take strmine ne bi premagal niti z običajnim kolesom. Z električnim kolesom pa je šlo popolnoma brez težav. 

Na vrhu je žal zelo pihalo, zato sem se kmalu odpravil nazaj v dolino in se odločil, da se zapeljem še do Črnega vrha. Tudi Črni vrh sem z električnem kolesom dosegel zelo enostavno in hitro. Malo težav mi je sicer delal sneg, ki ga je bilo v senčnih krajih še kar nekaj. 

Kako zelo lepo je na Črnem vrhu, si lahko poglejte v spodnjem videoposnetku. 

Če vam je bil videoposnetek všeč, predlagam, da kliknete https://www.youtube.com/user/tomazgorec/videos in se naročite na moj Youtube kanal. Tam najdete še veliko zanimivih videoposnetkov z različnih lepih krajev.

Iz Črnega vrha sem se odpravil nazaj do smučišča Kope in nato v dolino do Slovenj Gradca. Vmes sem se ustavil še na kmetiji Lešnik, kar mi je predlagal prijatelj. Sicer na kmetiji ni bilo žive duše, vendar sem mir dobro izkoristil za slikanje in naredil par lepih fotografij. 

Tisti dan sem z električnim kolesom prekolesaril 46 kilometrov in “pokuril” 708 kalorij. Za manj kot pol dneva to sicer ni veliko. Če bi imel na voljo ves dan, bi brez težav prekolesaril 100 kilometrov. 

Zakaj si bom kupil električno kolo?

Po končanem izleti in odlični izkušnji sem nad električnimi kolesi popolnoma navdušen, zato si bom svojega zagotovo kupil v kratkem. Navdušen sem predvsem zato, ker rad raziskujem naravne lepote in bom z električnem kolesom lahko raziskal vsaj trikrat toliko, kot je to mogoče z navadnim kolesom. Za povrh tega bom izgubil kakšno kalorijo in se dobro počutil. Če sem čisto iskren, kakšnega zelo velikega veselja do divje vožnje po razgretih asfaltih cestah nimam. Mi je pa kolesarjenje zelo všeč, če nastopa v kombinaciji z raziskovanjem narave. 

Vseeno moram pred nakupom rešiti še en velik problem: nimam namreč primernega avta za prevažanje električnega kolesa. Razmišljam, da bi si kupil en star dostavni avto, v katerega bi brez težav spravil električno kolo. Poleg tega bi mi ta avto prišel prav še na mojih potovanjih, saj se z avtom dostikrat vozim po kakšnih res zelo slabih makedamskih poteh in mi je avta, ki ga vozim trenutno, škoda za take ture. 

To, da bi kolo dajal na kakšen strešni nosilec, mi ne pade na pamet. Čisto preveč zakomplicirano! Pred 20 leti sem bil navdušen surfar, vendar sem to opustil izključno zaradi tega, ker se mi ni dalo dajati surfa na strešni avto nosilec. 

Koliko stanejo električna kolesa?

Cene električnih koles se začnejo pri znesku okrog 1.000 evrov. Glede na mojo analizo cen električnih koles, bi si sam zase izbral električno kolo, ki stane okoli 2.500 do 3.000 evrov. Nekaj takega mi je predlagal tudi strokovnjak za kolesa v centru Rovando v Slovenj Gradcu, kjer sem si električno kolo tudi izposodil. 

Električno kolo, ki so mi ga posodil v podjetju Rovando, sicer stane okrog 9.000 evrov. To je sicer res nekaj najboljšega, kar je možno kupiti. Jaz tako dobrega kolesa niti ne potrebujem. Mi je pa strokovnjak v Rovando centru povedal, da imajo ta električna kolesa, ki stanejo okoli 2.500 evrov, isto baterijo in isti Boshev električni motor. Ti dve stvari sta meni najbolj pomembni. Sam namreč ne potrebujem najbolj profesionalnih zavor, menjalnika in ostalih dodatkov.  

Kakšen domet ima baterija za električno kolo?

Električno kolo Cube, ki sem si ga izposodil, ima domet do 180 kilometrov, če se vozimo zelo varčno in večinoma po ravnem terenu. Sam sem ugotovil, da baterijo najbolj izprazni vožnja v hud klanec po travi. 

Sam na svojem kolesarskem izletu na Kope nisem varčeval s porabo energije, saj sem se hotel prepričati, kako dolgo baterija zdrži ob največji obremenitvi. Električna kolesa Cube imajo štiri možnosti vožnje. Prva nastavitev je Eco, ki nudi najmanj podpore pri vožnji in ima posledično tudi najmanjšo porabo baterije. Zavedati se je potrebno, da je vožnja v klanec, kakršen je bil hrib na Kope, tudi v Eco načinu zelo olajšana. Je veliko lažje kot brez pomoči elektrike, verjemite mi!

Sam sem ves čas vozil v turbo načinu, ki najbolj pomaga, vendar tudi najbolj izprazni baterijo. Baterijo sem s svojim izletom na Kope, po Kopah in nazaj v Slovenj Gradec skoraj popolnoma izpraznil, kar pomeni, da je baterija zdržala 45 kilometrov, brez varčevanja. Če bi samo malo varčeval, sem prepričan, da bi naredil vsaj 60 do 70 kilometrov več. Po ravninski asfaltni cesti se po moji oceni da brez težav narediti 120 kilometrov. 

Če želite opraviti daljši izlet, ima baterija popolnoma dovolj veliko kapaciteto. Če računam še to, da mora človek na celodnevnem izletu še kaj pojesti, lahko tam, kjer boste pojedli kosilo, vmes še napolnili kolo. S hitrim polnilcem boste baterijo v času kosila napolnili vsaj do polovice.

Zelo pomemben podatek pri električnih kolesih je tudi ta,  koliko polnjenj zdrži ena baterija. Baterija na električnih kolesih Cube naj bi po 1.000 polnjenih izgubila okoli 15 odstotkov kapacitete. Vedeti pa moramo, da je 1.000 polnjen zelo veliko. To je skoraj 3 leta aktivnega kolesarjenja, če bi šli kolesariti vsak dan. Meni osebno 1.000 polnjen zadostuje za 10 let. 

Vam primanjkuje motivacije za rekreacijo? 

Vsi vemo, da je rekreacija zelo dobra za naše zdravje, dobro počutje, samozavest, ustvarjalnost … Žal nas je veliko takih, ki se težko pripravimo na daljšo športno aktivnost.

Če ste oseba, ki se za rekreacijo zelo težko odloči, vam svetujem, da si kupite električno kolo. Tako vam bo kolesarjenje postalo užitek in ne muka, kot se to zgodi večini ljudi, ki se začnejo ukvarjati s klasičnem kolesarjenjem. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja