Jordanija je čudovita, zanimiva in varna dežela za potovanje v lastni režiji

Pred kratkim sem se vrnil s 14-dnevnega potovanja po Jordaniji. Vtisi so neverjetni! Kot navdušen popotnik sem sicer navdušen čisto nad vsako destinacijo, ampak tale Jordanija je pa res bila zelo zanimiva.

Poleg tega, da je Jordanija lepa in zanimiva dežela, je tudi varna in enostavna za potovanje. Tudi, če niste nek zelo izkušen popotnik, se lahko v Jordanijo brez težav odpravite v lastni režiji.

Sam sem imel Jordanijo že dlje časa v ožjem izboru za potovanje. Jeseni, ko pri nas in tudi drugod na Balkanu postaja hladno, sem si želel iti nekam, kjer je malo topleje. In Jordanija je bila s tega vidika idealna za potovanje v novembru. Dnevne temperature so se namreč dvignile do 25 stopinj, nočne pa so bile med 10 do 12 stopinj. V Aqabi in ob Mrtvem morju je bila temperatura še višja, včasih tudi do 30 stopinj Celzija.

Za to potovanje sem po dolgem času iskal sopotnike. Drugače namreč najraje potujem sam. Tokrat sem si zaželel malo spremembe in tudi znižati strošek potovanja, zato sem dober mesec pred odhodom na potovanje na www.tomazgorec.si/jordanija-potovanje napisal, da iščem enega ali več sopotnikov za potovanje v Jordanijo. Na koncu se nas je zbralo šest. Eden je sicer odpovedal tik pred odhodom, ker je zbolel. Je pa bil resen, saj je že kupil letalsko karto, Jordan pass …

Tri tedne pred odhodom smo si kupili letalske karte. V Aman, glavno mesto Jordanije, smo se odpravili z nizkocenovno letalsko družbo Ryanair. Leteli smo iz Trevisa. Za povratno letalsko karto in dodatno 20-kilogramsko prtljago smo odšteli 135 evrov. Če bi letalsko karto kupili par dni prej, bi za njo odšteli samo okoli 100 evrov. Če bi zdaj rezervirali karte za januar, bi vas povratna letalska karta prišla samo 33,98 evra z ročno prtljago. To pomeni, da se vam Jordanija izplača tudi samo za podaljšan vikend.

V Aman smo prileteli v mraku. Še nekaj časa je trajalo, da smo prevzeli avtomobila in se odpeljali proti hotelu, kjer smo prenočili dvakrat.

Nastanjeni smo bili v hotelu, ki je bil od centra mesta oddaljen manj kot 1 kilometer in greš lahko do centra peš. Parkiranje v centru je skoraj nemogoče. Za hotel smo plačali dobrih 20 evrov na noč z zajtrkom. Hotel ni ravno ‘top’, je pa čisto v redu za ta denar. Več informacij o hotelu najdete na www.booking.com/hotel/jo/new-park.sl.html.

V Amanu smo si ogledali amansko citadelo, ki vsebuje tudi Herculesov tempelj. Amanska citadela leži na najvišjem amanskem griču. To je zelo veličastna stvar, ki vam nudi super razglede na velik del mesta.

Iz citadele smo šli v teater, ki je bil meni zelo všeč. Tako zelo všeč, da sem ga obiskal trikrat.

Kako so videti citadela, teater in stari del Amana, si poglejte na spodnjem videoposnetku.

Če vam je bil videoposnetek všeč, predlagam, da kliknete https://www.youtube.com/user/tomazgorec/videos in se naročite na moj Youtube kanal. Tam najdete še veliko zanimivih videoposnetkov z različnih lepih krajev.

Če vam je Aman zanimiv, si poglejte še videoposnetek na https://youtu.be/5TqO–bZT00. Zadnji dan potovanja smo namreč imeli še nekaj časa za ogled mesta.

Tretji dan našega potovanja smo se zgodaj zjutraj iz Amana odpravili na sever. Pred nami je bil zanimiv dan.

Najprej smo se odpeljali v mesto Jaraš, ki mu pravijo tudi Pompeji Bližnjega vzhoda. Tu se nahaja največje rimsko mesto oziroma ogromno rimsko arheološko najdišče izven Evrope. Drugače pa ima Jordanija še kar nekaj zanimivih zgodovinskih ostankov iz rimskih časov.

Če boste hoteli dobro raziskati arheološko mesto Jaraš, boste za to potrebovali vsaj tri ure. Prehodili boste namreč kar nekaj kilometrov, da boste videli vse, kar je možno videti.

Kaj vse lahko vidite v Jarašu, si oglejte na videoposnetku na https://youtu.be/33Z4z2ppiLU. Prepričan sem, da vam bo video všeč in boste ostali brez besed.

Iz Jaraša smo se odpravili na goro Nebo. Tu naj bi Mojzes prvič ugledal obljubljeno deželo.

Z gore Nebo smo odšli v mesto Madaba, kjer smo se nastanili v res lepem in prijetnem hotelu. Za več informacij o hotelu kliknite www.booking.com/hotel/jo/rumman.sl.html.

Naslednji dan smo se iz Madabe odpravili v kraj Ma’in Hot Springs, kjer naj bi bili vroči vrelci. Priznam, da nismo točno vedeli, kaj pričakovati.

Pot do vročih izvirov je bila slikovita in zanimiva. Ko smo prispeli na cilj, smo ugotovili, da moramo za vstop plačati okoli 30 evrov. Sopotnik se je na vhodu spretno zlagal, da imamo rezervacijo v hotelu in tako so nas spustili notri.

V turističnem naselju Ma’in Hot Springs smo imeli kaj videti! Slapovi, termalna voda, čudovita dolina … Težko je opisati, kako zelo lepo je bilo, zato vam predlagam, da si pogledate video na https://youtu.be/t1OQqwFSJHM in boste lahko občudovali vse lepote tega kraja. To je tista Jordanija, ki me je naravnost fascinirala!

Peti dan smo se že zjutraj odpravili proti Mrtvemu morju. Takrat niti še nismo vedeli, kaj vse lepega bomo videli in doživeli ta dan. To je bil zame zagotovo najlepši in najbolj zanimiv dan v Jordaniji.

Tik ob Mrtvem morju je zanimiv kanjon, ki se imenuje Wadi Mujib. Žal ta kanjon, oziroma vadi, kot takšno puščavsko dolino imenujejo Jordanci, zaprejo zadnjega oktobra. Zaradi tega smo bili malo razočarani, ampak kljub temu smo upali, da si ga bomo morda lahko ogledali ‘na črno’.

Ko smo prispeli do Wadi Mujiba, smo presenečeno ugotovili, da je kanjon odprt. Ko smo zaposlene vprašali, kako to, da je odprt, so rekli, da je ugodno vreme in so zato malo podaljšali. Na koncu smo izvedeli, da je bil to zadnji dan, ko je bil Wadi Mujib odprt. Res smo imeli srečo!

Sam Wadi Mujib pa je neverjeten. To je ozek kanjon, kjer so na vsaki strani tudi več sto metrov visoke navpične stene. V notranjosti teče reka, ki ima več kot 10 večjih in manjših slapov. Vse skupaj je eno veliko čudo narave. Kako zelo lepo je tam, si poglejte na spodnjem videoposnetku.

Po ogledu doline smo šli na kopanje v Mrtvo morje. To je prav posebno doživetje. Voda v Mrtvem morju ima kar od 28 pa do 32 odstotkov soli. To pomeni, da je voda zelo gosta in lahko na njej ležimo brez aktivnosti in beremo časopis ali knjigo. Drugače ima Jordanija ob Mrtvem morju okoli 50 kilometrov obale. Kako je to videti v živo, ste videli na zgornjem videoposnetku.

Morate pa paziti, da vam ta močno slana voda ne pride v oči, ker to zelo zelo peče. Ob Mrtvem morju smo videli table z napisi, da je kopanje tam smrtno nevarno. Tako da bodite pozorni na to. Obvezno morate na kopanje vzeti vsaj eno plastenko vode, da si lahko splaknete oči, če vam slana voda zaide vanje.

Iz Mrtvega morja smo nadaljevali pot proti mestu Kerak. To je ‘gorsko’ mesto, ki leži na nadmorski višini 930 metrov. V bližini mesta smo dobili zelo lepo nastanitev, ki je bila smešno poceni in hkrati na res atraktivni lokaciji. Kako je videti hotel in kakšne so tam cene, lahko vidite na www.booking.com/hotel/jo/mumia-falls-amp-house.sl.html.

V omenjeni nastanitvi smo tudi imeli večerjo in bila je zelo dobra.

Iz mesta Kerak smo se odpravili v znamenito Petro oziroma po jordansko Wadi Musa. Jordanija je s turističnega vidika zagotovo najbolj znana ravno po mestu Petra.

Na poti smo se ustavili v mestu Shobak, kjer smo si ogledali grad.

Po ogledu gradu pa smo si šli ogledati še Wadi Al Nakheel, ki je zelo zanimiv kanjon. Za vstop se ne plača nobene vstopnine. Dolg je okoli 20 kilometrov, tako da mi nismo mogli iti do konca, ker pač za to nismo imeli časa.

Če bi Jordanijo obiskal še enkrat, bi en dan prespal v kraju Shobak, šel zgodaj zjutraj v Wadi Al Nakheel in ga prehodil do konca in nazaj. Prepričan sem, da bi bilo zelo zanimivo.

V Petro smo prispeli zvečer. Nastanili smo se v ne preveč dobrem hotelu, ki si ga lahko ogledate in preverite cene na www.booking.com/hotel/jo/my-home-petra.sl.html. Edini plus, ki ga ima ta hotel, je relativno dobra lokacija z ugodno ceno. Vse ostalo pa je bolj tako-tako. Oziroma meni v hotelu ni nič manjkalo. V primeru, da boste šli tja, pa se vseeno ne pustite ‘nategniti’ receptorju. Ponujal vam bo različne dodatne storitve, ki vas bodo kar udarile po žepu. Seveda, tudi to je Jordanija.

Za ogled Petre potrebuješ celoten dan. Pa še to predlagam, da se tja odpravite čim prej zjutraj, za ogledati si je namreč zelo veliko. Mene je iz Petre pregnala tema. Če bi bil dan daljši, bi brez težav v njej ostal še dve ali tri ure.

Kako je Petra lepa in zanimiva, si oglejte na spodnjem videoposnetku. Na njem boste videli tudi Wadi Al Nakheel.

Naslednji dan smo se najprej odpravili v Little Petra, ki je neka miniaturna Petra. Kljub temu je zelo vredna ogleda! Vstopnine v malo Petro ni. Če želite malo Petro podrobno pogledati, boste za to potrebovani dobre dve uri.

Iz male Petre smo se odpravili v puščavo Wadi Rum. Ker smo bili z agencijo dogovorjeni, da se dobimo okoli četrte ure, Wadi Rum pa je relativno blizu Petre, smo imeli par ur časa, s katerim nismo točno vedeli, kaj bi. Kasneje smo se odločili, da naredimo slabih 50 dodatnih kilometrov in se prej še zapeljemo v mesto Aqaba ob Rdečem morju. Jordanija ima ob Rdečem morju okoli 27 kilometrov obale. Da nekaj pojemo in izkoristimo čas, ki smo ga imeli.

V Aqabi smo se super imeli. Šli smo na en enourni izlet z ladjico in še nekaj malega pojesti.

V Wadi Rum smo prispeli okoli štirih popoldne, kjer smo parkirali avto in nas je agencija z džipi odpeljala v puščavo. Nastanjeni smo bili v kampu, ki je od kraja Wadi Rum Village oddaljena okoli 7 kilometrov.

Sam sem nad puščavo izredno navdušen in sem se Wadi Ruma zelo veselil. Kako super smo se imeli tam in kaj vse smo videli, si poglejte na mojem videoposnetku na https://youtu.be/uempJHtbbro

Mi smo v puščavi Wadi Rum prespali trikrat, kar je po mojem mnenju preveč. Čisto dovolj bi bilo, če bi prespali dvakrat. Vsekakor vam predlagam, da v kolikor ste vsaj malo ljubitelj planinarjenja, da greste na najvišji vrh države Jordanija. Zanimiva je tako gora kot sama pot do tja.

V Wadi Rumu smo se imeli super, moram pa po pravici povedati, da mi je bila puščava v Maroku, ki si jo lahko pogledate v videoposnetku na https://youtu.be/XX9nf-aG5WQ, in puščava v Omanu, katere slike in videoposnetke si lahko pogledate na www.tomazgorec.si/oman-potovanje, vseeno lepša. Kar se tiče puščave v Omanu in Maroku, mi je bilo najbolj všeč to, da sem tukaj lahko zjutraj vstal in šel peš na sipine. Ter na sipinah ostal, kolikor časa sem hotel in se potem peš vrnil v hotel ali šotor.

Iz Wadi Ruma smo se za dva dni odpravili v Aqabo, kjer smo se namestili v res lep hotel, ki je bil v strogem centru mesta. Kmalu po prihodu v Aqabo smo ugotovili, da je Aqaba zelo prijetno mesto. Najdeš super restavracije za jesti, ljudje so prijazni in imaš tudi nekaj zanimivih stvari za pogledati. Meni je bila zanimiva mošeja.

Sam sem večji del časa v Aqabi porabil za potapljanje na South Beach, ki je od centra Aqabe oddaljen 15 kilometrov. Kako lep koralni greben je tu, si poglejte na spodnjem videoposnetku.

Iz Aqabe smo se odpravili nazaj proti Amanu. Ker smo imeli na voljo še en dan in pol, smo si šli ogledati še Wadi Bin Hammad, ki smo si ga želeli ogledati že, ko smo bili v mestu Kerak, vendar je bil takrat zaprt zaradi dežja. Wadi Ibn Hammad je super, samo so nas hoteli malo nategniti. V bistvu nas niso samo hoteli, ampak so nas nategnili. Kako so nas na suho nategnili, si poglejte na videoposnetku na https://youtu.be/5TqO–bZT00. Videli boste tudi, kako lep je Wadi Bin Hammad. Če boste šli v državo Jordanija, se sami odločite, ali ga boste obiskali ali ne. Sam se takih krajev izogibam, ker mi pokvarijo razpoloženje, ker te tako grdo nategnejo. Če bi prej vedel, kako me bodo želeli nategniti, ne bi šel tja. Na potovanjih me namreč najbolj razjezi to, da me želijo nategniti!

Zadnjo noč smo prespali v meni ljubem mestu Madaba v istem hotelu, kot smo prespali že na začetku potovanja.

Zadnji dan smo se iz Madabe odpravili še za par ur v Aman. Sam sem šel še enkrat na ogled rimskega gledališča, ki mi je bilo tako zelo všeč, da sem si ga ogledal kar trikrat.

In tako se je končalo naše potovanje po Jordaniji.

Koristne informacije, ki jih morate vedeti, če boste obiskali državo Jordanija

Če boste obiskali Jordanijo, vam zelo priporočam, da kupite Jordan pass. Jordan pass je neke vrste digitalna kartica, s katero dobite brezplačno vstopnino za več kot 40 zanimivih turističnih točk. med njimi je tudi Petra. Poleg brezplačnega vstopa dobite tudi brezplačno vizo.

Cena Jordan passa je 100 evrov (70 JOD). Vstopnina v Petro stane 70 evrov, viza za Jordanijo pa 60 evrov. Tako, da če kupite Jordan pass, že samo z vstopnino v Petro in vizo profitirate 30 evrov. Tako da se to kartico res izplača kupiti.

Jordanija za vstop v Aman zahteva vizo. Za vstop v Aqabi pa ne. Ne vem, zakaj je tako, ampak tako imajo. Preden greste v Jordanijo, preverite, če niso kakšne spremembe.

Avto smo najeli direktno pri podjetju, katerega spletna stran je na http://www.direct-jo.com. Cene najema lahko preverite na njihovi spletni strani. Smo pa z njimi imeli odlično izkušnjo. Z enim od avtom smo imeli celo manjšo prometno nesrečo in niso popolnoma nič komplicirali. Na drugem avtu pa smo kar vidno opraskali prednji odbijač in tudi niso nič komplicirali. Pa še ceno imajo zelo ugodno. Jaz osebno vam to podjetje zelo priporočam. Vam pa seveda ne morem zagotoviti, da boste imeli tudi vi tako dobro izkušnjo.

Če razmišljate, da bi odšli na potovanje v Jordanijo, vam predlagam, da si pogledate še moj video na https://youtu.be/LWOOPf8Iy9I, kjer sem povedal še veliko koristnih informacij za tiste, ki se odpravljajo v Jordanijo. Če imate kakšno dodatno vprašanje, mi ga, prosim, zastavite v komentarju videoposnetka. Na vprašanja preko maila ne odgovarjam, ker žal nimam časa za to. Z veseljem pa odgovorim, če mi vprašanje zastavite javno, ker potem moj odgovor pride prav večjemu številu ljudi.

Drugače pa je Jordanija super destinacija za potovanje. Prepričan sem, da se boste tam imeli super!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja