Omega 3 maščobne kisline so zelo pomembne za naše zdravje in počutje

Omega 3 maščobne kisline so zelo pomembne za pravilno delovanje našega telesa. Njihovo pomanjkanje zelo negativno vpliva na naše zdravje in tudi počutje, zato moramo poskrbeti, da jih vsak dan zaužijemo dovolj. 

To, da vsak dan zaužijemo dovolj veliko količino omega 3 maščobnih kislin, našemu telesu prinaša veliko koristi! V nadaljevanju si preberite samo nekaj največjih koristi, ki jih bomo pridobili z rednim in dovolj obsežnim uživanjem maščobnih kislin omega 3:

  • Zmanjšujejo tveganje za nastanek srčnih in žilnih obolenj. Zaradi srčnih in žilnih obolenj umre največ ljudi.
  • Imajo pozitiven učinek na zdravje oči in vida.
  • Pozitivno vplivajo na kožo in kožne bolezni, kot so luskavica, suha koža in dermatitis. Omega 3 maščobne kisline tudi zavirajo staranje kože. 
  • Zmanjšujejo anksioznost. 
  • Pozitivno delujejo na delovanje možganov in naš spomin.
  • Pomagajo pri boljšem spancu.
  • Znižujejo holesterol in visok krvni pritisk.
  • Krepijo naš imunski sistem. 
  • Pospešujejo izgubo odvečne telesne teže.
  • Preprečujejo nastanek raka. To sem prebral v kar nekaj prispevkih, ne bom pa trdil, da v to popolnoma verjamem. 

Ali zaužijemo dovolj omega 3 maščobnih kislin?

Najpomembnejše omega 3 maščobne kisline so alfa-linolejska kislina (kratica ALK), dokozaheksoenojska kislina (kratica DHK) in eikozapentaenojska kislina (kratica EPK). ALK maščobe se nahajajo predvsem v živilih rastlinskega izvora. Največ jih je v lanenem olju, chia semenih in orehih, medtem ko se maščobne kisline DHK in EPK nahajajo predvsem v živilih živalskega izvora. Največ teh maščobnih kislin vsebujejo ribe, daleč največ med njimi losos. Veliko jih vsebujejo tudi slanik (riba, ki spada v vrsto sardel), skuša in postrv. Za primerjavo naj povem, da ima tuna okoli 15-krat manj DHK in EPK maščobnih kislin kot losos. Kot zanimivost pa naj dodam še, da imata govedina in piščančje meso zanemarljivo vsebnost DHK in EPK maščobnih kislin. 

Za naše telo je še posebej pomembno, da dnevno zaužijemo dovolj veliko količino DHK in EPK omega 3 maščobnih kislin. Po priporočilu Evropske agencije za varnost hrane bi morali dnevno zaužiti vsaj 250 mg DHK in 250 mg EPK omega 3 maščobne kisline. S tem, da moram poudariti, da so to spodnje meje. Strokovnjaki priporočajo, da dnevno zaužijemo bistveno več kot 250 mg DHK in 250 mg EPG maščobnih kislin. 

Če jemo lososa, bomo zelo hitro pokrili minimalno dnevno količino DHK in EPK omega 3 maščobnih kislin. Če pojemo 85 gramov kuhanega lososa, bomo v telo dobili kar 1.140 mg EPK in 580 DHK. Če bomo zaužili 85 gramov postrvi, pa bomo dobili 440 mg EPK in 400 mg DHK. 

Če bomo zaužili 85 gramov tune, bomo v svoje telo dobili samo 90 mg EPK in 10 mg DHK. S tuno bomo torej zelo težko dobili minimalno priporočeno količino EPG in DHK maščobnih kislin. Še težje bo šlo z uživanjem govedine in perutnine. Obe živili imata zelo nizko vsebnost EPK, medtem ko DHK skoraj nimata.

Raziskave so pokazale, da prebivalci osrednje Evrope ne dobivamo niti minimalno priporočene količine EPK in DHK maščobnih kislin. Kot zanimivost naj povem, da imajo na Japonskem priporočen vnos EPK in DHK maščobnih kislin 1000 mg na dan. Japonska je sicer dežela, ki ima v splošnem najnižjo raven srčno-žilnih obolenj, depresije, raka na prsih in črevesju izmed vseh industrializiranih držav. Verjetno je to zgolj naključje. 

Še ena zanimiva informacije je ta, da je človek v paleolitiku dnevno zaužil kar med 5000 in 6000 mg EPK in DHK maščobnih kislin.

Ribe so načeloma zdravo živilo, vendar …

Ribe so najboljši način, da v svoje telo dobimo dobimo dovolj veliko omega 3 maščobnih kislin na naraven način. Z drugimi živili vam to zagotovo ne bo uspelo! 

Kljub temu, da ribe veljajo za zdravo živilo, zadnje raziskave kažejo, da v sebi kopičijo živo srebro, mikroplastiko, dioksin in druge stvari, ki za človeka z vidika zdravja niso najboljše. 

Drugače pa so ribe tudi kar drago živilo, tako da si večina ljudi ne more privoščiti, da bi pojedli veliko rib in tako na naraven način v svoje telo dobili dovolj omega 3 maščobnih kislin. 

Sam sem bil dolgo časa nasprotnik prehranskih dodatkov

Še pred petimi leti nisem hotel niti slišati o kakšnem prehranskem dopolnilu. Mislil sem, da je to nekaj, česar človek na potrebuje. Potem me je pa sestra počasi prepričala, da sem občasno jemal omega 3 tablete. 

Ko je prišel covid-19, sem začel redno jemati še vitamin D3, cink in vitamin C. Odkar redno jemljem vse našteto, še nisem bil resno bolan, čeprav imam pozimi običajno kar resne težave s prehladom, nahodom in bolečim grlom. Ne bom trdil, da je razlog mojega boljšega zdravja samo jemanje naštetih prehranskih dopolnil. Sem pa skoraj prepričan, da mi je redno jemanje teh prehranskih dopolnil okrepilo imunski sistem. 

Prehranske dodatke večinoma kupujem pri www.hisa-zdravja.si. Zanje sem se odločil, ker tam že dlje časa kupuje moja sestra. Ona vedno kupuje kvalitetne stvari, tako da, če kupim tisto, kar kupi ona, sem 101 % prepričan v kvaliteto. Ravno pred kratkim mi je razlagala, da v izdelkih omenjene spletne trgovine ni titanovega oksida, ki je menda zelo škodljiv. 

Občutek imam, da mi prehranska dopolnila zelo ustrezajo, zato jih bom jemal še naprej. Še posebej v pozno jeseni, pozimi in zgodaj spomladi.  

Ocenite to stran

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.