Palačinke z orehi

Palačinke z orehi so zelo nasitna sladica. Zato so priporočljive za uživanje le nekaj krat letno, pa še to bolj v prvi polovici dneva. Že sami orehi so zelo nasitni. Orehove palačinke pa še toliko bolj. Za pripravo te energijske bombe potrebujemo 2 jajci, 4dl mleka, ščepec soli in 200g moke za palačinke in 200g mletih orehov, pol čajne žličke cimeta, 2dl mleka ali sladke smetane, 50 g sladkorja za namaz. Spečemo palačinke. Mleko ali sladko smetano zavremo s sladkorjem. Dodamo mlete orehe in cimet. Dobro prevremo in kuhamo še pet minut. Ves čas mešamo, da se ne zažge. Še topel nadev namažemo po palačinkah in jih zvijemo ali dva krat preložimo v trikotnike. Postrežemo še tople. Lahko dodamo še kepico mlečnega sladoleda in/ali stepeno sladko smetano.

Orehove palačinke pa lahko pripravimo tudi v pečici. Take so najbolj primerne za pozen zajtrk ali malico s čajem. Pečico segrejemo na 200°C. Namazane palačinke zložimo v namaščen pekač. Za 10 palačink s premerom 28 cm je primeren pekač dimenzij 30x20cm. 1 Jajce razmešamo z decilitrom mleka ali sladke smetane in preliv polijemo po palačinkah. Po vrhu posujemo še malo mletih ali narezanih orehov. Pekač postavimo v pečico in palačinke pečemo 10 minut, da se po vrhu naredi zlato rjava skorjica. Vzamemo iz pečice in še vroče postrežemo s čajem. Če imamo palačinke z orehi v načrtu za kosilo, skuhamo za uvod še neko lahko juho. Lahko je to lahka mesno zelenjavna juha ali preprosta zelenjavna juha. Vse je odvisno, kaj imamo pri roki.

Nadev za orehove palačinke lahko še obogatimo z žlico ruma in kakavom. Seveda pri otrokih rum izpustimo. Prav tako odlične pa so orehove palačinke iz polnozrnate, pirine ali ajdove in pirine moke. Namesto bele moke dodajte enako količino polnozrnate ali pirine moke. Če pa delate palačinke iz kombinacije z ajdovo moko, pa priporočam naslednji recept. 2 jajci, 2dl mleka, deciliter mineralne vode, 100g polnozrnate ali pirine moke in 60g ajdove moke. Masa naj kar nekaj časa počiva, da se sestavine dobro povežejo. Lahko tudi do ene ure. Če planirate palačinke za zajtrk, pa lahko maso naredite že prejšnji večer. Palačinke spečete po običajnem postopku. Še tople namažete z orehovim nadevom in postrežete. Prav tako pa jih lahko enako pripravite v pečici.

Orehi so zaradi svojih sestavin zelo težki za želodec. Vsebujejo ogromno nenasičenih maščob, kar je za zdrave ljudi idealno. Za osebe, ki imajo pa kakršnekoli zdravstvene težave z notranjimi organi, pa so odsvetovani ali zelo omejeni. Zato tem osebam palačink z orehi ne priporočam. Svojo težo prida tudi fitinska kislina, ki jo organizem zelo težko prebavlja. Pomagamo mu tako, da orehova jedrca namočimo čez noč ali prevremo. S tem odstranimo tudi prah, ki se nahaja med režami. Tudi ta prah je velikokrat vzrok, da imamo težave po orehovi jedi. Orehe potem osušimo v pečici na 50°C. Suhe orehe zmeljemo. Če pa kupimo že mlete orehe, te tegobe zmanjšamo s tem, ko jih nekaj časa kuhamo na mleku ali smetani.

Poglejte si še recepte za:

Bananine palačinke na www.tomazgorec.si/bananine-palacinke.

Gratinirane palačinke na www.tomazgorec.si/gratinirane-palacinke.

Skutine palačinke na www.tomazgorec.si/skutine-palacinke.

Ameriške palačinke na www.tomazgorec.si/ameriske-palacinke.

S čim lahko posujem palačinke z orehi?

S sladkorjem v prahu ali kakavom.

Lahko uporabim rastlinsko mleko ali smetano?

Lahko. Tudi palačinke bodo tako manj nasitne.

Kakšno maščobo uporabim za pekač?

Rastlinsko olje ali maslo. Orehovo olje je hladno stiskano in ga je škoda, ker se pri pregrevanju nenasičene maščobe zaradi razgradnje spremenijo v nasičene. Orehovo olje je smiselno dodati v malo ohlajen nadev, če palačink z orehi ne bomo naprej pekli v pečici. V tem primeru zmanjšamo količino tekočine. Ali uporabimo rastlinsko mleko.

Koliko kilokalorij vsebujejo palačinke z orehi?

Veliko. So prava energijska bomba. Dnevna energijska potreba povprečnega človeka je nekje 1800 kcal. Dve palačinki pa vsebujeta okrog 350 kcal. Kar pokrije en dnevni obrok. Če si privoščimo še nekaj dodatkov smo hitro na 500kcal.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja