Mediji napadajo influencerje. Verjetno zato, ker se jih bojijo!

V soboto sem prebral prispevek v Dnevniku, katerega tema so bili tako imenovani influencerji oziroma v slovenskem jeziku vplivneži.

Ko sem bral članek, sem dobil občutek, da želijo influencerje predstaviti v slabi luči. Niso jih sicer neposredno poimenovali s tem, da so brezdelneži in zastonjkarji, so pa bili v članku omenjeni sami negativni povzetki, kjer jih omenjajo v smislu brezdelnežev in zastonjkarjev.

Mediji in novinarji imajo to moč, da neko osebo ali skupino več ljudi predstavijo v dobri ali slabi luči. To ne velja samo za ljudi in skupine ljudi, ampak tudi za politične stranke, podjetja in še za marsikaj. 

Moč medijev je zelo velika. Samo poglejmo situacijo v Sloveniji. Politiki je vedno v interesu, da ima pod svojo kontrolo medije, da ti o njih pišejo lepo, o konkurenčnih strankah pa grdo.

Slišal sem celo, da nekatere države plačujejo medijem, da o njihovi državi, predsedniku in vladajoči stranki pišejo pozitivno. Verjel bi, da je v tem res nekaj resnice.

Mediji so vedno bili ‘bog in batina’. Imeli so neizmerno moč. Velikokrat so ravno mediji odločali o tem, kdo bo zmagal na predsedniških volitvah in katera stranka bo zmagala na parlamentarnih volitvah.

Zdi se mi, da so mediji spoznali, da so jim influencerji postali velika konkurenca. Ne samo, da jim predstavljajo konkurenco, ampak so jih prehiteli kar po desni strani, česar niso pričakovali niti v sanjah.

Tudi Mladina je pred kratkim objavila ne ravno najbolj pozitiven članek o vplivnežih. Mladino sicer popolnoma razumem, da se boji, saj obstaja vsaj 20 slovenskih influencerjev, od katerih ima vsak posebej veliko večji doseg kot tiskana in spletna izdaja Mladine skupaj.

Smo tisti, ki pišemo blog in poskušamo biti malo vidnejši na socialnih omrežjih, res tako grdi, ker kdaj pač dobimo kakšno malenkost zastonj ali včasih celo nekaj malega plačila za neko objavo? Tisti, ki tega niste nikoli poskusili, ne veste, koliko truda je vloženega v to. In na koncu je rezultat tak, da 99 % ljudi, ki to poskusi, nikoli ne zasluži omembe vrednega zneska. Ko pravim omembe vreden znesek, imam v mislih 100 evrov.

Sam sem prepričan, da so informacije o nekem izdelku ali storitvi, ki jih blogerji in ostali vplivneži reklamiramo na socialnih omrežjih, veliko bolj realne kot pa objave v plačanih oglasih v medijih. Mediji za denar objavijo vse ali skoraj vse. Blogerji in ostali vplivneži pa si ne moremo privoščiti, da bi svoje sledilce posiljevali z nekim nekvalitetnim izdelki ali storitvami. To lahko vsak naredi samo nekajkrat, potem pa bo sledilce zelo hitro izgubil. Mi, ki se s tem ukvarjamo, vemo, da so naše največje bogastvo zvesti sledilci in naredili bomo vse, da bomo do njih kar najbolj pošteni. Vsaj moj pogled je tak. Mislim, da tudi večina ostalih blogerjev in influencerjev misli tako.

Blogerji in influencerji smo tudi veliko bolj pozitivni kot večina medijev. Človek ima občutek, da večina medijev kar tekmuje, kdo bo napisal bolj negativno novico. S temi svojimi negativnimi novicami mediji negativno vplivajo na celotno populacijo. Ali ne bi bilo lepše in bolj koristno za vse nas, če bo človek zjutraj, ko se pelje v službo, na radiu slišal nekaj lepega in pozitivnega? Vsak psiholog bi znal povedati, da pozitivne novice na človeka delujejo pozitivno, negativne pa negativno!

Iz svojega življenja sem črtal televizijo, radio in časopise. Na Youtubu najdem vse, kar me zanima in je zame koristno. Ko se zjutraj peljem v službo, na Youtubu poiščem kaj izobraževalnega ali pa poslušam kakšnega slovenskega youtuberja, ki ima za povedati vsaj nekaj pametnega in pozitivnega. Če bi ljudje vedeli, koliko koristne vsebine je na Youtubu, bi vsi ugasnili radio in televizijo.

Sam se nimam za vplivneža, saj ne želim vplivati na ljudi. Sicer imam veliko željo po tem, da čim več ljudi bere moj blog in me spremlja na moji Facebook strani www.facebook.com/Potovanja.Podjetnistvo, kjer objavljam zanimive videoposnetke z mojih potovanj. To delam predvsem iz veselja in nikakor ne za denar. Pred kratkim sem se iz čistega veselja odločil, da bom napisal turistični vodnik o Bosni in Hercegovini. Več o tem si lahko preberete na www.tomazgorec.si/turisticni-vodic-bosna-in-hercegovina.

Trenutno v svoj blog in vse, kar je povezano z njim, vlagam vsaj 5-krat več kot pa imam od njega koristi. Lagal bi, če bi rekel, da ne bi bil vesel, če bi mi enkrat kakšen hotel plačal za to, da bi ga oglaševal. Z veseljem bi ga, vendar bi bilo moje oglasno sporočilo točno tako, kot je hotel v resnici. Če mi hotel ne bi bil všeč, bi sodelovanje z njim zagotovo odklonil.

Sicer se zaenkrat popolnoma nič ne ukvarjam s tem, da bi iskal podjetja, za katera bi oglaševal njihove izdelke in storitve. Osredotočen sem zlasti na dobro in zanimivo vsebino, da si pridobim več bralcev za moj blog in več sledilcev na socialnih omrežjih. Na Facebooku jih imam trenutno 48.000, kar niti ni tako malo.

Mediji si tisti, ki bi jih bilo treba obsojati, ne pa blogerjev in influencerjev!

1 komentar

  1. Zelo resnično je, kar si napisal Tomaž. Ko nekdanji največji vplivneži opazijo, da jim nekdo z boljšim produktom na trgu odžira kruh, med in mleko, uporabijo ves vpliv in moč, da bi jih onemogočili. Podobno sedaj farmacija dela na tem, da pridobi ekskluzivno pravico nad prodajo zdravilnih produktov iz industrijske konoplje – npr cbd smole, ki jo trenutno tržijo razni pridelovalci in predelovalci.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja