Ne glede na to ali smo nizke ali visoke rasti, samozavestni ali ne samozavestni, uspešni ali manj uspešni, v veliki večini hočemo isto – biti vitki. Mogoče ravno ne razmišljamo vsi o tem, vendar tisti, ki imamo nekaj maščobe preveč, bi bili prekleto bolj srečni brez nje. Zakaj sploh hujšanje? Katera ženska pa si ne želi imeti ploskega ali vsaj malo manjšega trebuha in manjšega obsega zadnjice ter nog ali vsaj bolj čvrste zadnjice, brez celulita. Kateri moški s par kilogrami preveč si ne želi lepih rok in “six packa” na trebuhu (to si želimo še ženske 🙂 ).

Pa vendar biti vitek ni tako lahko, kajne? Nekateri krivijo gene, drugi okolje (slabe navade) in hiter tempo življenja (“ni časa”), spet tretji lažejo sami sebi, da jih to v bistvu sploh ne moti. Dokler se človek v svoji koži dobro počuti, ima svoje telo rad je vse super. Problem nastane, ko človek svojega telesa ne spoštuje, ga ne sprejme, ga niti ne poskuša razumeti kaj šele, da bi sodeloval z njim. Ljudje mu premalokrat prisluhnemo, posvečamo mu premalo pozornosti in ga postavljamo na zadnje mesto. Pričakujemo pa, da nam bo vedno kar se da dobro služilo in, če se le, da bo vizualni presežek (in hujšanje tako ne bo potrebno). Potem pa se na enkrat vidimo v ogledalu in si rečemo: “Oh, bo treba res začeti!”.

Hujšanje
Nina Mandelj – Hujšanje je lahko preprosto

Večinoma hujšamo z namenom lepote, zunanjega videza, vse premalokrat pa z namenom zdravja, boljšega počutja in skrbi zase. Čas je, da na telo začnemo gledati širše. Tako bomo, skupaj z njim, dosegali boljše rezultate na vseh področjih življenja, posledično pa bomo žareli tudi navzven.

Hujšanje je lahko uspešno, le če si postavimo realne cilje. Škoda energije za sledenje nečemu, česar ne bomo mogli doseči, kaj šele obdržati. Postaviti si moramo cilje, za katere smo prepričani, da jih bomo lahko dosegli. Do njih pa bomo prišli z majhnimi koraki. Priporoča se izgubo do 1 kg na teden in nič več. Seštejte koliko tednov potrebujete, da boste dosegli svojo želeno REALNO težo.

Zavedati se moramo, da hitrih rešitev ni. Na nobenem področju in tako je tudi pri hujšanju. Brez vloženega truda, čudeža ne bo. Tako nam nič ne pomaga, če upe polagamo na raznolike tablete, čaje, zelišča ali najrazličnejše hitre diete. Težo smo pridobivali več let, kako neumno je sedaj pričakovati, da bomo ves presežek maščobe odpravili v parih tednih. Ne bo šlo, ali pa le za kratek čas. Potrebno je odpraviti vzrok. Nikoli se zares ne poglobimo v izvor nabiranja kilogramov. Resnica je zelo preprosta. Imeli smo verjetno neke težave, tako smo preveč jedli in premalo gibali. Smo si mogoče skušali zapolnit hrepenenje po ugodju, varnosti, prijetnem počutju ali smo hrano mogoče zlorabljali za objekt sprostitve? Nekaj bo vsekakor treba spremeniti. V nasprotnem primeru, se lahko razvije sindrom nenehnega hujšanja, ko človek ves čas izgublja in pridobiva težo. Tako je vse življenje predebel, obenem pa je ves čas na dieti. Nočemo, da bi bili na življenjsko hujšanje obsojeni tudi mi.

Začeti je potrebno s trdno odločitvijo ter z dovolj močnim ZAKAJ. Zakaj želimo shujšati? Poskušajmo najti globlji pomen, npr. kaj bomo potem lažje počeli ali kako se bomo potem počutili (npr. manj bolečin zaradi obremenitev sklepov). Potrebna bo močna volja in ne bo preprosto. V vsakem trenutku bomo imeli dve možnosti: po močni pregrešitvi s hrano, na sestrini poroki, vztrajati in uspeti ali stopiti nazaj na “varno” in lažjo pot in si reči: “Itak mi ne bo uspelo.”, ter grešiti naprej. Hujšanje je tako zaključeno. Ključna je sprememba življenjskega sloga. Zakaj je herbalife tako uspešen? Ker njihov program temelji na spremembi življenjskega sloga, in ne zgolj na prehranskih dodatkih. Organizirane vadbe njihovim strankam ponujajo aktivno hujšanje z vadbo in izboljšanjem prehranske rutine in tako so tudi rezultati. V primeru, da vam vadbe niso všeč ali nimate motivacije, da bi sploh začeli, lahko poizkusite z zgolj 10 počepi pred spanjem, lahko že v pižami. Kdo nima časa za to? Rezultati bodo s časom zagotovo prišli. Ko boš verjel v glavi, ti bo telo le še sledilo.

Večina ljudi je povsem zmedena pri vprašanju kako shujšati, pa naj si bo pri izbiri prehrane za hujšanje ali le za zdravo prehranjevanje. Podajamo si kup raznolikih informacij kaj je dobro in kaj ne, kaj topi maščobo in kaj ji to prepričuje. Informacije pa še kar nastajajo. Ne malokrat pa so še “iz trte izvite” in ne povsem resnične, na nas pa lahko pustijo močan pečat. Verjemite ali ne, 1000 receptov za surovo hrano ali zdrave smutije nam ne more pomagati izgubiti maščobe in zgraditi telesa, kot si ga želimo, zlasti ne za daljši čas. Želimo manj razmišljati o hrani in ne več. Vrnimo se k osnovam in pri odgovoru na vprašanje kako shujšati upoštevajmo preprosto “kmečko logiko”. Uživajmo v preprostosti ter izbirajmo hrano, za katero še otrok ve, da je zdrava. Vodilo naj nam bo pravilo, ki ga je zapisal švicarski renesančni znanstvenik, Paracelsus: “Vse je strup in nič ni neškodljivo, samo odmerek loči zdravilo od strupa.” Preveč jabolk ravno tako škoduje kot preveč čokolade. Stradanje prav tako, kot prenajedanje. Zakaj je tako velika napaka, da med hujšanjem začnemo stradati? Telo je pametno in ve kako preživeti, tudi v primeru, ko hrane ne dobi. Tako ob ponovnem hranjenju, tudi pri manjših količinah, začne hrano skladiščiti v obliki maščobe, saj si ustvarja zaloge za ponovni “napad” stradanja.

Kako shujšati ?
Nina Mandelj – Kako shujšati ?

Ne smemo pa pozabiti na prijetne občutke, ki nam jih ponujata šport in hrana, tudi ko hujšamo. Hrana ne sme postati sovražnik in šport ne nuja. Ne predajajmo se jima s slabimi mislimi ali občutki. Poskušajmo sprejeti tisto kar nam ponujata: energijo, dobro počutje, prijetne okuse, druženje? Kakšen odnos bomo imeli do hrane in športa je naša odgovornost!

Torej informacij je dovolj, potrebujemo le še več MOTIVACIJE! Debelost je lahko življenjska priložnost, blagoslov za izboljšanje življenja. Na račun nje si bomo vzeli več časa zase, se poglobili v vzroke težav in kopičenja maščob. Začeli bomo uresničevati svoj cilj, skrbeli za svoje zdravje, pozitivno vplivali na svojo samopodobo in ob majhnih uspehih čutili osebno izpopolnjenost. Na ta način, bomo imeli močnejši ščit pred vsemi odvisniškimi odnosi, ne le pred nabiranjem maščobe.

Le TI si tisti, ki se bo odločil in verjel vase, da zmore in cilj – svojo REALNO vitkost tudi dosegel. Pomisli, si edini, ki si lastiš svoje telo. Ko boš spremenil misli o svojem telesu in sebi, jim bo telo začelo slediti. Energija sledi pozornosti. Vse kar je na tvojem telesu je rezultat misli, ki mu jih pošiljaš.

Torej, kaj boš že danes storil, za dosego svojega cilja in si dokazal, da je hujšanje lahko preprosto?

3 komentarjev na “Hujšanje je lahko preprosto”

  1. Živio Nina, imam 55 let in obolelo ščitnico (hipotirozo). Telesna teža je prevelika, simptomi bolezni ščitnice
    so taki kot jih navajajo da so značilni, predvsem velika utrujenost. Ali imate kakšen primer, da je kateri bolnik
    že shujšal in kako? Ne vidim izhoda.

    Hvala in lep pozdrav Bojana J.

    1. Pozdravljena gospa Bojana,

      najprej se opravičujem za pozno odpisovanje. Žal uspešnega primera z obolelo ščitnico osebno ne poznam. Sem pa prepričana, da jih obstaja kar nekaj. Je pa res, da določene stvari delujejo samo na posazmeznikih – vsako telo je unikat in ni rečeno, da bi enak pristop k hujšanju pomagal tudi vam. Lahko vam poskusim pomagati, če mi na email pošljete malo več podatkov o sebi: kratko zgodovino bolezni, katera zdravila za nadomestek ščitniških hormonov uživate (če jih), kaj ste že poskusili (npr. razne diete, prehranske dodatke?) in vaš življenski stil (kako poteka vaš povprečen dan – stres, gibanje, prehrana). Se bova skupaj poglobili v vaš problm in poskušali poiskati kakšno rešitev.

      Bodite lepo,
      Nina (mandelj.n@gmail.com)

  2. Zanimiv članek, jaz sem vsekakor zagovornik, da pri hujšanju potrebno delati na sebi, zelo paziti kaj pojemo, izogibati se je potrebno stresu in predvsem migati! Jaz sem zaljubljena v tek in vsem damam in gospodom, ki se borijo s kilogrami, ga toplo priporočam!
    Še naprej želim tako lepe članke!
    Karmen

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*