Pohvala poštenemu prodajalcu

V današnjem času človek zelo redko naleti na poštenega prodajalca!

V večini primerov je višina prodajalčeve plače odvisna od tega, koliko je prodal v preteklem mesecu, kar vodi v to, da nam prodajalci želijo prodati čim več za čim višjo ceno. Prepričujejo nas, da kupujemo stvari, ki jih popolnoma nič ne potrebujemo.

Sam poznam primere, ko so prodajalci avtomobilov prepričevali stranke, da kupijo avtomobil s petimi vrati, čeprav so hoteli avto s tremi vrati. Razlog za tovrstno prepričevanje je bil ta, da je bil avto dražji in da so imeli na zalogi več avtov s petimi vrati. Prodajalca ni zanimalo, kakšen avto bi bil najprimernejši za stranko, ampak samo to, da bo prodal čim dražji avto.

Poznam primer, ko so bili prodajalci v znani tehnični trgovini v Sloveniji plačani predvsem na to, kolikšno razliko v ceni so naredili. To je pomenilo, da niso stranki ponudili tistega, kar bi ji najbolj ustrezalo, ampak tisto, kjer je bila največja razlika v ceni. Zamislite si, da pride v to trgovino po računalnik nekdo, ki je starejši od 60 let in nima pojma o računalnikih. Taki osebi lahko prodajalec proda kakršno koli ‘sranje’ za visoko ceno. Pri starejših ljudeh je problem še ta, da je to generacija, kjer je poštenost še nekaj veljala, in naivno mislijo, da so danes vsi ljudje pošteni kot v starih časih.

Žal je večina prodajalcev takih ali podobnih, kot sem jih opisal zgoraj. Na srečo pa le ne vsi. V nadaljevanju bom opisal primer, kako sem naletel na poštenega prodajalca.

Prejšnji teden sem za štiri dni odšel na krajše potovanje v Bosno in Hercegovino. Več o tem sem napisal na www.tomazgorec.si/spet-se-odpravljam-v-bosno. Ker zadnje čase veliko snemam s kamero GoPro 7 black, sem se odločil, da kupim stabilizator, ki zmanjša tresljaje in naredi veliko lepšo sliko.

Na Youtubu sem našel informacije o tem, kateri stabilizator moram kupiti, in po telefonu poklical v trgovino Foto klik, da se dogovorim za nakup stabilizatorja.

Pokličem in na drugi strani se oglasi prijazen prodajalec. Vprašal sem ga, če imajo stabilizator GoPro Karma. Prodajalec pove, da je to stara zadeva, ki je ne delajo več in da je niti nimajo. Potem pa rečem, da imajo verjetno kaj novejšega in boljšega. Trgovec pove, da stabilizatorji za novejše modele GoProja niso potrebni, ker imajo že brez tega dovolj dobro stabilizacijo. Trgovca vprašam, kateri so ti modeli, pove mi, da sta mišljena modela sedem in osem. Prodajalcu povem, da imam sedmico in ga vprašam, če je med modeloma sedem in osem velika razlika. Prodajalec odgovori, da ima model osem v primerjavi s sedmico sicer res kar nekaj izboljšav, vendar pa mi nikakor ne bi svetoval, da bi kupil osmico, če že imam model sedem.

Njegov odgovor me zelo preseneti. Pričakoval sem namreč nekaj v smislu, da se model sedem ne more primerjati z modelom osem in da se mi ga zagotovo izplača kupiti, ter da imajo pri njih za model osem ravno akcijsko ceno. In, seveda, da bo dodal, da imajo po tej ceni samo še tri kose, ki bodo zagotovo kmalu prodani.

Trgovcu sem povedal, da sem presenečen nad njegovo poštenostjo in mu tudi povedal, kakšen odgovor sem pričakoval. Povedal sem tudi, da bom svojo naslednjo fotografsko opremo zagotovo kupil pri njih.

Trgovec, kot je bil ta v trgovini Foto klik, je zame dober trgovec. Da stranki ponudi tisto, kar potrebuje in da ni stranka za njega samo nekdo, ki mu želi vzeti čim več denarja na čim lažji način. Če trgovec ni tak, kot je zgoraj opisan, je zame navaden lopov, ki ga je lahko sram.

Povezavo do tega mojega prispevka bom poslal direktorju trgovine Foto klik. Upam, da bo zaradi tega mojega pisanja zaposleni trgovec dobil pohvalo in ne grajo, zakaj mi ni prodal GoPro 8. Obstaja pa seveda tudi možnost, da sem se pogovarjal kar z direktorjem.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja