Kako na hitro okrepiti imunski sistem v času gripe in koronavirusa?

Prihaja obdobje, ko bo skoraj polovica populacije v Sloveniji zbolela za gripo. Poleg gripe imamo tu še koronavirus oziroma COVID-19, ki naj bi bil še malo bolj nevarna različica gripe. Ker sem zelo nerad bolan, sem se odločil, da se letos na sezono gripe zelo dobro pripravim. Poskrbel bom, da si okrepim svoj imunski sistem, kar se da dobro. Prepričan sem, da se bom letos izognil vsem gripam pa tudi koronavirusu. Res je škoda mojega časa, da ga preživim v postelji in se mučim ter gledam na uro, kako počasi minevajo minute. Raje ta čas izkoristim za kakšen lep izlet ali potovanje.

Kako na hitro okrepiti imunski sistem?

Iz svojih izkušenj poznam tri učinkovite načine, kako na hitro okrepiti imunski sistem. To, da moji načini, ki jih bom razkril v nadaljevanju, res učinkujejo, se mi je že velikokrat izkazalo v praksi. Če sem to upošteval, nisem v jesenskem in zimskem času bil bolan niti en dan, če tega nisem upošteval, sem bil bolan celo zimo in še del jeseni. Tako je bilo na primer zadnjo sezono, ko sem bil bolan vse od začetka decembra do sredine februarja. Pozdravil sem se šele, ko sem šel na potovanje v Indonezijo.

Obisk savne

Zelo enostaven način, kako na hitro okrepiti imunski sistem, je obisk savne. Sam v savno hodim dokaj redno že več kot 10 let. V teh desetih letih sem ugotovil, da če grem popolnoma zdrav v savno dvakrat ali trikrat, potem se mi imunski sistem okrepi do te mere, da imam veliko manj možnosti, da zbolim za prehladom ali gripo. Iz tega razloga bom letos prvič šel v savno že v začetku oktobra. Za obisk savne bom izkoristil kakšen pust deževen in malo hladnejši dan v začetku oktobra.

Sem pa ugotovil, da mi savna popolnoma nič ne pomaga, če sem že malo bolan. Na samo, da mi ne pomaga, ampak imam občutek, da mi celo škoduje. Iz tega razloga se moram v savno odpraviti popolnoma zdrav.

Telesna aktivnost

Če sem vsaj en mesec telesno aktiven in sem v relativno dobri telesni kondiciji, se mi možnost, da zbolim za kakršno koli gripo ali da se prehladim, zelo zmanjša. Ne spomnim se, da bi bil kdaj bolan, ko sem vsaj trikrat na teden hodil teč, ali bil kako drugače telesno aktiven.

Telesna aktivnost zelo vpliva na moje počutje. Ko grem teč, da se pošteno prepotim, se počutim tako dobro, da to ne morem opisati. Življenje postane veliko lepše. Pa tudi delavna storilnost se mi dvigne vsaj za 30 odstotkov.

Včasih se vprašam, kako sem lahko tako neumen, da nisem bolj redno telesno aktiven, ker mi to tako zelo polepša življenje.

Česen

Še en zelo enostaven način, kako na hitro okrepiti imunski sistem, je uživanje česna. Česen je naravni antibiotik. Nekje sem prebral, da zdravi kar 160 različnih bolezni. Menda preprečuje tudi nastanek raka. Več o zdravilnih učinkih česna si preberite na www.tomazgorec.si/cesen.

Česen obožujem že od nekdaj in ga uživam v zelo velikih količinah. Uživam ga predvsem zaradi odličnega okusa, manj zaradi njegovih zdravilnih učinkov.

S česnom je pri meni tako, da če ga začnem uživati v velikih količinah, še preden se mi pojavijo prvi znaki bolezni, se mi zelo zmanjša možnost, da zbolim. Največkrat uživam surov česen zraven kakšne druge jedi. Veliko ga pojem v solati. Prav tako je okusen, če ga jem skupaj z mesom ali jogurtom. Včasih, ko imam čas, si naredim okusno česnovo juho, ki jo obožujem.

Pred kratkim sem nekje na spletu prebral, da lahko na hitro okrepimo imunski sistem, če uživamo česnovo tinkturo. Česnovo tinkturo lahko naredimo tudi sami.

Uživam izključno česen, ki ga pridelamo doma. Nikoli ne kupujem česen v trgovinah, ker menim, da ima kitajski česen, ki ga prodajajo v trgovinah, v sebi več škodljivih kot zdravilnih snovi. Pogosto se nam zgodi, da nam doma pridelanega česna zmanjka. To je predvsem zaradi tega, ker ga jaz sam pojem veliko več, kot vsi ostali skupaj. Takrat kupimo česen pri komu, ki ga prideluje doma in mu vsaj toliko zaupamo, da ne uporablja raznih umetnih gnojil in strupenih škropiv.

Kopanje v termalnem vrelcu, ki ima 36 stopinj

Pri Leničevem domu v bližini Kostanjevice na Krki se nahaja bazen z naravnim termalnim vrelcem, ki ima voda vedno med 34 in 36 stopinj Celzija. Kako je videti ta bazen, ki ga napaja voda s termalnega vrelca, si poglejte na www.tomazgorec.si/kopanje-na-prostem-v-termalni-vodi.

Sam sem se letos pozimi v tem bazenu kopal dvakrat in imam občutek, da zelo pozitivno vpliva na moje zdravje in počutje. Tako da mislim letos to večkrat prakticirati. To bom prakticiral tako, da bom šel do bazena, nato šel teč za eno uro po Krakovskem gozdu in se nato okopal v tem bazenu s termalno vodo.

Trenutno v tem bazenu ni vode. Nekateri ljudje so mislili, da je nekdo namerno zaprl ventil, da se ljudje nebi hodili sem brezplačno kopati. Sam sem hotel izvedeti informacijo iz prve roke, zato sem pisal na TIC Kostanjevica ob Krki. Moje vprašanje so posredovali osebno županu, ki mi je odgovoril, da mi zagotavlja, da termalni vrelec nima ventila, da bi se ga dalo zapreti. Povedal mi je tudi, da trenutno ni vode zaradi suše. Upam, da bo jeseni dovolj dežja in da bo iz vrtine spet začela teči termalna voda. Vsekakor pa prej preverite, da ne boste zastonj hodili. Sicer so v bližini še Klunove toplice, kjer se lahko v termalni vodi kopate vse dni v letu. Samo voda ni tako prijetno topla kot pri Leničevem domu. Tukaj ima voda 26 stopinj Celzija. Ali pa v Klevevž, kjer ima voda okoli 24 stopinj Celzija.

Še nekaj enostavnih nasvetov, kako na hitro okrepiti imunski sistem

Dovolj dolg in kakovosten spanec

Spanec je zelo pomemben za človeka. Mora biti dovolj dolg in tudi kakovosten. Ena od pomembnih zadev pri spancu je, da gremo v posteljo dovolj zgodaj. Namreč, če gremo spat pozno, je menda spanec veliko manj kakovosten. O tem sem kar nekaj bral in poslušal par oddaj.

Sam zelo velikokrat zbolim, če mi primanjkuje spanca. Takrat mi pade odpornost in zelo na hitro zbolim. Če premalo spim in mi pade odpornost, se mi tudi velikokrat zgodi, da se mi naredi herpes.

Čeprav sem vedno zelo na ‘tesnem’ s časom, mi časa za kakovosten spanec ni nikoli škoda.

Zdrava prehrana

Že velikokrat sem prebral, da ima na imunski sistem ter tudi na počutje in storilnost velik vpliv prehrana.

Sam se zadnje čase prehranjujem dokaj zdravo. Ker imamo doma velik vrt in tudi rastlinjak, jem skozi celo leto doma pridelano zelenjavo. Tudi sadja imamo veliko in ga v pol leta pojem zelo veliko. Namreč sadje, ki ga pridelamo doma je možno uživati okrog pol leta. Najdlje zdržijo jabolka, ampak to je maksimalno do januarja.

Imam pa težavo, da nimam rednih obrokov in da, ko jem, pojem veliko preveč. Veliko ljudi mi pravi, da kolikor pojem, bi moral imeti 150 kilogramov. Sicer imam približno 10 kilogramov preveč in se ves čas ukvarjam s tem, kako shujšati. Kdaj pride obdobje pol leta, ko sem nekje na pravi teži, potem pa se spet zredim in spet hujšam.

Če si hočem na hitro okrepiti imunski sistem, se bom moral tudi potruditi, da bom imel več manjših obrokov.

Pijte veliko vode

Če želimo imeti močan imunski sistem, je zelo pomembno, da vsak dan zaužijemo od 2 do 2,5 litra tekočine. Najbolje je, da pijemo vodo. Nikakor niso priporočljive gazirane in sladke pijače, ki našemu telesu povzročijo več škode kot koristi.

Uporaba prehranskih dopolnil

Vas čas sem bil nasprotnik uporabe kakršnih koli prehranskih dopolnil. Kakšno leto nazaj pa sem malo spremenil mnenje. Namreč, glede na to, da prehranska dopolnila jemlje veliko ljudi, sem si o tem prebral nekaj člankov in nekako ugotovil, da kakšno prehransko dopolnilo le ni slabo vzeti, čeprav še vedno najbolj prisegam na naravne zadeve. Če telesu primanjkuje neke snovi, je verjetno bolj slabo, da jo nima, kot da vzamemo neko tableto, ki vsebuje to, kar telesu primanjkuje.

Vitamin D

Velikokrat sem prebral, da je za koronavirus in tudi za krepitev imunskega sistema zelo dober vitamin D. Spomladi, poleti in v začetku jeseni mi ne pride na misel, da bi užival tablete, ki vsebujejo D vitamin. Raje bom poskrbel, da bom na soncu, ter da ga dobim po naravni poti. Konec jeseni in pozimi, ko ne bo možno dobiti vitamina D po naravni poti, bom občasno vzel kakšno tableto, ki vsebuje vitamin D.

Vitamin C in E

Za krepitev imunskega sistema sta zelo pomembna vitamina C in E. Oba vitamina delujeta kot antioksidanta.

Kot pri vsaki stvari imamo tudi pri prehranskih dodatkih različne kakovosti proizvodov. Sam sem sicer zelo varčna oseba, vendar ko se gre za zdravje, ne varčujem. Tablete, ki vsebujejo vitamin C in E, kupujem od Alfreda Vogela. Alfred Vogel je bil začetnik naravnega zdravljenja v Švici. Podjetje deluje že od leta 1923, tako da imam neko zaupanje v njihove izdelke.

Magnezij in cink

Še dva elementa, s katerima lahko na hitro okrepimo imunski sistem, sta magnezij in cink. Magnezij občasno uživam, ker ga ima oče in mu kdaj kakšnega ‘ukradem’. Sem pa prebral, da je najbolje kupiti tablete, ki vsebujejo magnezij in cink. To bom še danes kupil. Ne vem pa še kje in kakšne. Če ima kdo kakšno idejo, naj mi jo prosim poda v komentarju tega prispevka.

Ameriški slamnik

Ameriški slamnik je ena od bolj znanih stvari za krepitev imunskega sistema in odpornosti. Za zdravljenje so ga uporabljali severnoameriški Indijanci. Od njih je tudi prišel v Evropo.

Tudi ameriški slamnik kupujem od Alfreda Vogla. Namreč ravno Alfred Vogel ima zasluge za razširitev ameriškega slamnika po Evropi. V začetku 19. stoletja je od nekega severnoameriškega Indijanca dobil seme in je začel vzgajati ameriški slamnik.

Imate vi še kakšno idejo, kako na hitro okrepiti imunski sistem?

Imate vi kakšno dobro idejo, kako na hitro okrepiti imunski sistem? Če jo imate, jo prosim napišite v komentar tega prispevka.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja